Tämän vuoksi suklaa on sydämelle hyväksi!

24.11.2010

Artikkelissa kerrotaan Linköpingin yliopiston tutkimuksesta, josta ilmeni, että ACE -entsyymin (angiotensin-converting enzyme) toimintaa voi hillitä syömällä tumma suklaata. Tutkimuksessa koehenkilöt söivät 75 grammaa 72-prosenttista tummaa suklaata ja mittattiin ACE-tasot ennen suklaan syömistä ja puoli tuntia, tunnin ja kolme tuntia syömisen jälkeen. Kolme tuntia suklaan syömisen jälkeen koehenkilöiden ACE- toiminta oli 18 % alhaisempi kuin välittömästi suklaan syömisen jälkeen, mikä on vaikutukseltaan verrattavissa verenpainelääkkeisiin, jotka on suunniteltu hillitsemään ACE:n toimintaa. "Olin yllättynyt suklaan uskomattomasta vaikutuksesta", sanoi päätutkija Ingrid Persson. ACE on keskeinen osa hormonijärjestelmää, joka säätelee kuonan eritystä maksasta ja auttaa puolestaan verenpaineen säätelemisessä. "Yleisesti ottaen, entsyymin väheneminen merkitsee alempaa verenpainetta, vaikka nyt tehdyssä tutkimuksessa emme seuranneetkaan tilannetta pidemmällä aikavälillä tai keskittyneet pelkästään verenpaineen mittaamiseen", Persson sanoi. Lähde: Ilta-Sanomat
Takaisin ajankohtaisiin »

Tietoa tuotteista

Ainesosahaun avulla voit helposti hakea tuotteita, jotka sopivat ruokavalioosi.
Ainesosahaku »

Mitä mieltä sinä olet?

Leafin Makuringin jäsenenä saat tietoa Leafin tuotteista ja kampanjoista sekä pääset ehkä testaamaan uutuuksia.  llmoittaudu mukaan Makurinkiin »